Brother konsernets miljøstrategi

Gjennomføre aktiviteter for å oppnå et mer bærekraftig samfunn under slagordet «Brother Earth»

I samsvar med Brother konsernets Brother Group Global Charter som var etablert i 1999, Brother-konsernet lover å hjelpe samfunnet med å oppnå en bærekraftig utvikling ved aktivt og kontinuerlig å ta hensyn til miljøpåvirkningen fra alle aspekter av virksomheten for å oppnå vekst for konsernet.

Brother-konsernet innførte også Brother-konsernets miljøpolicy (miljøpolicy) for å bli et konsern som leverer miljøbevisste produkter der miljøet tas i betraktning gjennom hele produktets livssyklus, og for å oppmuntre alle ansatte over hele verden til å engasjere seg i å bevare det globale miljøet.

For å styrke innsatsen i henhold til det globale charteret og miljøpolitikken har Brother-konsernet utviklet logoen og slagordet «Brother Earth», som symboliserer konsernets miljøaktiviteter med et felles budskap om å «jobbe sammen med deg for et bedre miljø».

Under Brother Earth-slagordet vil alle ansatte i økende grad fokusere på miljøbevisst innsats i alle våre forretningsaktiviteter for å bidra til å bygge et bærekraftig samfunn.

Brother-konsernets miljøpolicy og dens anvendelse i miljøaktiviteter

Brother-konsernets miljøpolicy er basert på Brother-konsernets Brother Group Global Charter og oppsummerer de spesifikke begrepene for miljøaktiviteter. Da det utgjør én samlet miljøpolicy for hele konsernet, utvikler Brother globalt aktiviteter for å beskytte miljøet og tar sikte på å levere ny verdi, ikke bare via produktets ytelse og kvalitet, men også miljøhensyn.

Grunnleggende filosofi

Brother gruppen skal positivt og kontinuerlig bidra til å redusere miljøbelastninger fra alle aspekter av vår virksomhet, slik at samfunnet kan oppnå en bærekraftig utvikling.


Grunnleggende miljøpolicy

Hensynet til miljøet skal være hjørnesteinen i all vår virksomhet. Sikkerhet og miljøbelastning skal være hovedhensyn på hvert trinn i et produkts livssyklus, fra design, utvikling, produksjon, kundens bruk og avhending til gjenbruk og resirkulering.

Brother sin miljøpolitikk

Serie med vindturbiner på en grønn ås med blå himmel og skyer

65 % mindre utslipp innen 2030

Vi mener at bærekraft handler om å drive ansvarlig, men mer enn det er det en mulighet til å støtte lokalsamfunnene vi er en del av og ha en positiv innvirkning på verden.

Bærekraft hos Brother

Mann med spade omgitt av trær i potter

Mål for bærekraftig utvikling

Bidra til et mer velstående, inkluderende og bærekraftig samfunn gjennom vår forpliktelse til FNs bærekraftsmål (SDG-er).

Finn ut mer om SDG-er

Words Cool Earth written in white with two red parrots and rainforest in the background

Hvordan våre kunder
har bidratt

Vi har donert til Cool Earth gjennom vårt gjenproduksjonsprogram siden 2009, og støtter noen av de mest truede habitatene over hele verden.

Cool Earth