Lagt til handlekurv
  1. Hjem
  2. Blogg
  3. Effektivitet
  4. 2019
  5. Våre 10 beste tips til merking på arbeidsplassen
Jatkojohtoon on kiinnitetty useita johtoja

Fra kaos til orden: Våre 10 beste tips til merking på arbeidsplassen

  • 4 Minutters lesning

Med lange oppgavelister og ventende tidsfrister kan livet på en arbeidsplass være svært hektisk. En dag uten problemer eller ting som svikter er sjelden, men ekstremt kjærkommen for enhver medarbeider.

 

Teknologi er svært viktig for å holde arbeidstakerne i gang, fordi den gir oss enkel tilgang til så mange viktige funksjoner i livet vårt.

Fordelene stopper ikke der. Teknologi kan også hjelpe oss med å skape orden i arbeidshverdagen vår. Det er en enkel prosess: Merking kan gjøre arbeidsplassen mye mer effektiv, spare deg for tid og redusere stress underveis.


Her er 10 av våre beste tips til hvordan merking kan snu kaos til orden på arbeidsplassen.

 

  1. Merking av kabler
    Har du noen gang koblet fra datamaskinen din fordi du trodde det var noe annet? Forskning har vist at 32 % av oss har mistet arbeid fordi datamaskiner har blitt koblet fra ved et uhell1. Unngå denne potensielle kontorkatastrofen ved å merke alle kabler på arbeidsplassen. Det er et trekk som kan spare tid og hindre diskusjoner.
     
  2. Besøksskilt
    Si farvel til uprofesjonelle, håndskrevne besøksbøker. Nå kan du gi et enhetlig og gjennomført inntrykk ved å ha et besøkssystem basert på merking. Slike systemer imponerer gjestene og gir deg mulighet til å ha full kontroll over hvor de besøkende oppholder seg til enhver tid – ideelt med tanke på sikkerhet.

  3. Finn viktige dokumenter på et blunk
    Spar tid når du leter etter det viktige dokumentet ditt, ved å merke filer og mapper. Skill ut private og konfidensielle filer ved å merke med rød og sort tekst. Fordi tid er penger, er det en investering som er verdt bryet.

  4. Sikkerhet først
    På arbeidsplassen er merkelapper for sikkerhet og advarsler avgjørende og kan hindre alvorlige ulykker og skader. Tydelige og fargerike merkelapper kan opprettes for å advare folk om farer eller oppmuntre dem til å bruke egnet sikkerhetsutstyr.

  5. Beskytt eiendelene dine
    Visste du at 78 millioner arbeidstimer går tapt hver dag fordi arbeidstakere leter etter stjålne gjenstander? Og at 26 % av diskusjonene på kontoret forårsakes av gjenstander som blir stjålne?1 Oppretthold fred og ro og reduser faren for både tilsiktet og utilsiktet tyveri rett og slett ved å merke gjenstander. Det kan handle om alt fra stiftemaskiner og kalkulatorer til notatbøker og PC-ladere.

  6. Ingen grunn til bekymring
    For å ivareta sikkerheten til de ansatte er det av største betydning å vite når utstyr som brannalarmer trenger utskifting. Ved rett og slett å merke utstyr med utløpsdato får du en svært tydelig påminnelse om tidsfristene du ikke har råd til å gå glipp av.

  7. Enklere resirkulering
    Vi blir stadig mer miljøbevisste, og merking kan også brukes til å identifisere avfallsbeholdere. Det gjør det enklere for medarbeiderne å se hvor plast, papir og annet resirkulerbart avfall skal kastes.

  8. Merking av mat
    Med matallergier som kan skape livstruende situasjoner, og kostholdspreferanser i stadig endring, er det viktig å ha tydelige informasjonsetiketter ved servering av mat til kollegaer eller kunder på arbeidsplassen.

  9. Personlig service
    På en arbeidsplass er det mange som foretrekker å ha sin egen kaffekopp stående på kontoret. I et felles kjøleskap er det også mange som har sin egen matboks med dagens lunsj. Ved å merke krus, matbokser og plastbeholdere med holdbare navnelapper som tåler vann og slitasje, er man sikker på at alle ting finner sin rettmessige eier, også etter en runde i oppvaskmaskinen.
  10. Skyve eller trekke?
    Når vi går mot en dør har vi alle samme tanke – skal den skyves eller trekkes? Merking av dører hindrer forlegenhet og mulige uhell for de besøkende. Slike etiketter kan også bidra til å hindre skade på dørene dine.



En hylle full av blågrønne ringpermer har en lilla ringperm som skiller seg ut. Den blir tatt ut hyllen av en kontormedarbeider som har på seg en matchende lilla genser.

I over 30 år har Brother arbeidet for å levere praktiske merkeløsninger for kunder innen en rekke bransjer.


Vårt utvalg av merkemaskiner gjenspeiler Brother sitt forretningsmotto «At your side» og fungerer så å si som en personlig assistent for kundene våre. Den allsidige bruken de har på arbeidsplassen har hjulpet mange virksomheter fra kaos til orden.


Finn ut mer om vårt utvalg av merkemaskiner og etikettskrivere her.

Hvis du har behov for komplette utskriftsløsninger, kan du ta en titt på våre beste arbeidsgruppeskrivere for bedrifter og finne ut hvordan våre administrerte utskriftsløsninger kan hjelpe.


1 Office Labelling’ study conducted by YouGov on behalf of CityPress, UK, October 2017


Mer fra Effektivitet

Du vil kanskje også like

Tilbake til toppen