1. Hjem
  2. Om Brother
  3. Nyheter
  4. 2015
  5. Brother lanserer ny app

Brother lanserer ny app

Ny Brother-app gjør det lett å installere og bruke produkter


Fra nå av behøver man bare en smarttelefon eller et nettbrett for hånden for å lære mer om Brothers mange skrivere og skannere, med Brother SupportCenter-appen. Appen er kostnadsfri og gir bl.a. tilgang til manualer og oppsett, og man kan holde øye med skriverens blekk- og tonernivå.

De fleste mennesker har alltid en smarttelefon på seg, også når de bruker skrivere og skannere på jobben eller i hjemmet.

 

Ville det da ikke vært smart med en app på telefonen, som kan fortelle en om f.eks. blekknivå og papirstatus, selv når man ikke fysisk står ved siden av skriveren?

 

En app, som også kan hjelpe til med oppsett av ens nye alt-i-ett maskin eller skanner fra Brother? Og som inneholder en komplett oversikt over alle Brothers produkter – med bilder, beskrivelser og tekniske spesifikasjoner?

Brothers nye SupportCenter-app gjør alle disse tingene – og mange flere. Appen er kostnadsfri og fås både til Apple iOS og Android.

 

Er Brother-produktet – f.eks. en alt-i-ett skriver – koblet på et trådløst Wi-Fi nettverk – kan appen få direkte tilgang til enheten via internett. Man kan sjekke en feil, selv når man befinner seg tusener av kilometer unna – og hjelpe den personen, som står ved skriveren, med å installere og bruke den.

 

Den nye appen gir direkte tilgang til support.brother.com. Den er lett å bruke og rommer praktisk talt alt av informasjon og gode råd, man kan ha bruk for i forbindelse med sin Brother-maskin:

  • Videoer, som viser oppsett og bruk
  • Veiledninger og manualer
  • Ofte stilte spørsmål og svarene på disse
  • Justere brukerinnstillinger på produktet
  • Kontrollere blekk og toner samt bestille nytt direkte fra en smarttelefon eller nettbrett
  • Kontakt til Brothers kundeservice

”Man kan selvfølgelig si, at man foretrekker å ikke ha behov for appen i det hele tatt. Brothers produkter er nemlig enkle å installere og bruke. Men alle kan få behov for hjelp, og den er lett tilgjengelig hvis man installerer SupportCenter-appen på sin smarttelefon,” forklarer Country Manager Geir Langedrag fra Brother Norge.

Den praktiske Brother-appen kan lastes ned gratis til Apple iPhone og iPad fra Apples App store. Har man en smarttelefon eller nettbrett med Android, foregår gratis nedlastning fra GooglePlay.

For mer informasjon

Kontakt Country Manager Geir Langedrag, Brother Norge, e-post geir.langedrag@brother.no