1. Hjem Brother
  2. Om Brother
  3. Nyheter og pressemeldinger
  4. 2025
  5. Brother anerkjent som Supplier Engagement Leader for første gang i CDP 2024 Supplier Engagement Rating

Brother anerkjent som Supplier Engagement Leader for første gang i CDP 2024 Supplier Engagement Rating

 

Brother Industries, Ltd. (hovedkontor: Nagoya; president: Kazufumi Ikeda) har for første gang fått den høyeste vurderingen som Supplier Engagement Leader i CDP 2024 Supplier Engagement Rating av CDP, en internasjonal NGO som gjennomfører miljøundersøkelser og offentliggjøringer.

Supplier Engagement Rating evaluerer selskaper over hele verden som svarer på CDPs spørreskjema om klimaendringer innen fem nøkkelområder: leverandørengasjement, Scope 3-utslipp*1, risikostyringsprosesser, styring og forretningsstrategi samt mål. I 2024 ble omtrent de øverste 6 % av mer enn 22.700 selskaper som svarte, anerkjent som Supplier Engagement Leaders.

Brother Group fremmer CSR-innkjøp globalt og identifiserer «å etterstrebe en ansvarlig verdikjede» og «å redusere CO2-utslipp» som sine vesentligheter (prioriterte samfunnsspørsmål). Selskapet publiserer sine innkjøpspolitikker og CSR-innkjøpsstandarder, og deler sine tanker om miljøpolitikk og kriterier med leverandører. Konsernet har også etablert et rammeverk for å overvåke og forbedre overholdelsen av disse standardene, og fremmer miljøbevisste innkjøpspraksiser gjennom hele forsyningskjeden. Vi mener at våre kontinuerlige tiltak, inkludert de som involverer forsyningskjeden, har bidratt til denne anerkjennelsen

I henhold til Brother Groups miljøvisjon for 2050 arbeider selskapet mot karbonnøytralitet*2 i alle virksomhetene og minimering av CO2-utslipp fra hele verdikjeden innen 2050. Som et mellomlangt mål har Brother som mål å redusere Scope 3 (kategori 1, 11 og 12*3) CO2-utslipp med 28,5 % innen regnskapsåret 2030, sammenlignet med nivåene i regnskapsåret 2022.

Fremover vil vi fortsette å engasjere oss aktivt i miljøbevisste tiltak.

 

1 "Scoop 3" refererer til alle indirekte utslipp produsert av tredjeparter i forbindelse med et selskaps aktiviteter.

Oppnå null CO2-utslipp fra Brother-konsernet


3
CO2 produsert ved bruk av kjøpte produkter og tjenester, ved bruk av solgte produkter og ved avhending av solgte produkter