1. Hjem Brother
  2. Kundestøtte
  3. Garanti-informasjon

Standard garantier

Hos Brother har vi som mål og alltid være "At your side" og tilby den beste kundesupporten.
Vi underbygger dette ved å tilby 3 års garanti på mange maskiner. Forutsetningen for å oppnå garantien og Bytte-på-stedet service er at maskinen er ment for salg i den nordiske regionen* og importert av Brother Nordic A/S. I de fleste tilfeller skal maskinen også våre registrert på vår hjemmeside innen 60 dager etter kjøpet.


Standard bytte på stedet i korte trekk
Tro det eller ei - men til og med en Brother maskin kan ha feil. Vi vet at du er avhengig av Brother maskinen din hver dag, og at arbeidsdagen kan vær utfordrende uten. Derfor tilbyr vi kostnadsfri "Standard bytte på stedet" garanti på mange av våre modeller. Denne tjenesten betyr at vi bytter ut maskinen hvis uhellet skulle være ute. Det vil ganske enkelt bli levert en tilsvarende maskin til deg, og vanligvis innen 2-4 virkedager! Merk: Standard bytte på stedet krever at maskinen har blitt brukt som beskrevet i håndboken, og at bare original Brother rekvisita har blitt brukt. Hvis man ikke overholder dette, opphever det garantien og Standard bytte på stedet-tjenesten.

Standard bytte på stedet gir deg kostnadsfritt:

  • Telefonsupport for å avhjelpe problemer knyttet til bruken av maskinen.
  • Hvis problemet ikke kan løses over telefon, byttes enheten.
  • Det er en forutsetning at maskinen har blitt brukt som beskrevet i håndboken - inklusive bruk av original rekvisita fra Brother.


Hvis det oppstår problemer, kan du kontakte Brother Support:

  • Ha maskinens serienummer tilgjengelig og beskrivelse av problemet.
  • Samarbeid med supportrepresentanten for å finne ut av problemet, og om du selv kan rette det opp (feil bruk, tom for rekvisita), eller om det er en produksjonsfeil som krever bruk av din garanti (Standard bytte på stedet.

Ikke dekket av Standard bytte på stedet:

  • Oppsett / feilsøking av PC-en.
  • Regelmessig vedlikehold.
  • Skifte av rekvisita, utskifting av slitte deler grunnet normal slitasje samt misbruk.
  • Lagring av informasjon i erstatningsmaskinen - for eksempel koding av faksnumre i en faksenhet.

    *På emballasjen er det angitt om det er en nordisk maskin, men er du i tvil er du velkommen til å kontakte oss. På ikke-nordiske maskiner er det 1 års Europeisk garanti fra Brother som gjelder. Som forbruker er du alltid som minimum dekket av en 2 års reklamasjonsrett. Noen produkter har opptil 5 års reklamasjonsrett (ref. Lov om forbrukerkjøp).

Brother lysegrønn logo for 3 års garanti
Brother rosa logo for 3 års garanti ved registrering
Brother grønn logo for 3 års garanti og 1 år standard bytte på stedet
Brother lyseblå logo for 3 års garanti og 3 år standard bytte på stedet

Gjeider alle etikettskrivere / merkemaskiner (PT, QL, TD, TJ, VC), kvitteringsskrivere (RJ) og mobile skrivere (PJ).

3-års innleveringsgaranti alle tre årene.
Gjelder utvalgte skrivere- og multifunksjonsmodeller for store og mindre behov og skannere.

3-års garanti og bytte på stedet service det første året. 2. og 3. året med innleveringsgaranti.
3-års garanti med bytte på stedet service alle tre årene
Extended warranties

Utvidet garanti

Utvidet garanti på din Brother maskin gir ekstra trygghet. Du har mulighet til å kjøpe opptil 5 års garanti*, og Brother vil gi støtte gjennom hele maskinens levetid.

Brother servicepakker inkluderer utvidet garanti* i tillegg til ovennevnte standard garantier og dette til en overkommelig pris. Garantien gjelder i og opptil 5 år totalt og tilbyr bytte av slitasjedeler** gjennom hele garantiperioden, telefonsupport i vår åpningstid og ekstra sikkerhet ved å vite at maskinen vil byttes i tilfelle det skulle være nødvendig.

Kontakt din lokale forhandler for mer informasjon.

*Alle utvidede garantier krever at kunden registrerer maskinen på Brother sin hjemmeside senest 60 dager etter kjøpet.

** Slitasjedeler (skrivehode og valse) dekkes ikke i SWAP (TD/RJ/PJ/TJ) servicepakke.

Brother SWAP (TD/RJ/PJ/TJ) servicepakke

SWAP (TD/RJ/PJ/TJ)

SWAP Plus logo

SWAPplus

SWAP (TD/RJ/PJ/TJ) Servicepakke tilbyr Brother sine kunder trygghet. Denne løsningen sikrer deg 48/60 måneders garanti på utvalgte mobile skrivere og etikett- /kvitteringsskrivere.

SWAP (TD/RJ/PJ/TJ) gir deg følgende fordeler:

  • Telefonsupport for å løse problemer og spørsmål knyttet til bruk av enheten.
  • Bytte ut enheten* dersom problemet ikke kan løses via telefonsupport
  • Svartid på serviceforespørsler innen 8 timer**
* Krever at maskinen har blitt brukt i samsvar med maualen, og original Brother rekvisita har blitt brukt.
** Mandag - fredag kl. 09:00 - 16.00.

 

Vilkår og betingelser for SWAP (TD/RJ/PJ/TJ) servicepakke

Servicepakke  med høy kvalitet - skaper ekstra verdi for deg.

SWAPplus garanti tilbyr Brother sine kunder trygghet og hjelper kunden å fokusere på det som betyr noe; å utvikle virksomheten. Denne løsningen kan tilpasses dine behov og gi deg ekstra 36 / 48 / 60 måneders garanti, inkludert alle deler for vedlikehold.

SWAPplus garanti gir deg følgende fordeler:

  • Telefonsupport for å løse problemer og spørsmål knyttet til bruk av enheten.
  • Bytte ut enheten* dersom problemet ikke løses via telefon.
  • Svartid på din serviceforespørsel innen 8 timer **
  • Servicepakken inkluderer alle deler for vedlikehold, uten utskriftsbegrensning
* Maskinen har blitt brukt i samsvar med manualen, og original Brother rekvisita har blitt brukt.
** Mandag - fredag 09.00 – 16.00.

 

Vilkår og betingelser for SWAPplus servicepakke