Brother
  1. Hjem
  2. Kundestøtte
  3. Garanti
Brother warranty information

Garanti informasjon

For at du skal føle deg trygg, har mange av våre produkter en kostnadsfri utvidet garanti 


Registrer ditt produkt i Brother Online innen 60 dager fra kjøpsdato for å aktivere den utvidede garantien.

 

Hos Brother strever vi alltid etter å være "at your side" og gi den beste kundesupporten. Vi støtter dette ved å gi utvidet garanti på mange av våre maskiner. Den utvidete garantien er delt inn i tre grupper. En gruppe for maskiner for mindre utskriftsvolum og en gruppe for større utskriftsvolum, i tillegg til PJ-, TD- og RJ-modeller. Den tredje gruppen inkluderer P-touch merkemaskiner og QL-etikettskrivere.Villkår for å få utvidet garanti er at maskinen er registrert innen 60 dager fra kjøpsdato.

For å opprettholde den utvidede garantien er det en betingelse at produktet har været brukt som beskrevet i bruksanvisningen, og at det utelukkende er brukt original Brother rekvisita. Overholdes ikke dette, bortfaller den utvidede garantien.

Vi tilbyr kostnadsfri telefonsupport under hele maskinens levetid. 

Les mer om garanti og bytte på stedet service under.

Tro det eller ei - men selv en Brothermaskin kan få funksjonsfeil. Vi vet at du er avhengig av din Brothermaskin på daglig basis, og at det kan være ubeleilig å måtte klare seg uten, mens den er til reparasjon. Derfor tilbyr vi kostnadsfri "bytte på stedet service" på mange av våre modeller. Denne garantien innebærer at vi vil bytte maskinen dersom uhellet skulle skje. Det vil rett og slett bli levert en tilsvarende maskin til deg, og vanligvis innen 1-2 dager!

Ved reklamasjon ringer man til Brother sluttkundesupport som velger nedenfor:

  • Løse problemet pr. telefon, alternativt gir instruksjon for retur og bytte på stedet.
  • Sender ut en servicetekniker for å utbedre feilen på stedet (ved gyldig garanti).
  • Sørger for at Brother sender en feilfri erstatningsmodell for bytte på stedet (ved gyldig garanti).

Tenk på følgende før du tar kontakt med sluttkundesupport:

  • Noter deg maskinens modellbetegnelse samt serienummer.
  • Om mulig, ha maskinen tilgjengelig og påslått samt vær nøye med å notere eventuelle feilmeldinger.
  • Samarbeide med kundebehandleren som forsøker løse problemet til sammen med deg.

Punktene under faller ikke inn under garanti:

  • Innstilling/feilsøkning på PC/programvare.
  • Generelt vedlikehold av maskinen, bytte av rekvisita, vedlikehold og reparasjon eller bytte av deler som forårsaket av normal slitasje (periodisk vedlikehold), feilaktig bruk eller bruk av ikke original rekvisita.
  • Innstilling og programmering av eventuell byttemaskin.
3-års garanti og bytte på stedet service det første året. 2. og 3. året med innleveringsgaranti.
3-års garanti og bytte på stedet service alle tre årene.
3-års innleveringsgaranti alle tre årene.